Blog

Blog

Syndrom fuzyjny, czyli co?

04.07.2018

Syndrom fuzyjny, czyli co?

Co to takiego i jak sobie z nim radzić?

Celem fuzji i przejęć jest rozwój przedsiębiorstwa - bo dzięki zwiększeniu efektywności organizacyjnej powinny rosnąć zyski, co z kolei ma prowadzić do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Firmy łączą się też dlatego, że chcą obniżyć koszty, zwiększyć produktywność, poprawić konkurencyjność, zwiększyć udział w rynku, lepiej rozwiązać kwestie podatków, rozszerzyć dostęp do nowych technologii lub pozyskać pracowników o dużym potencjale.

Czytaj dalej

Activity Based Working- to nie biuro jest ważne

16.05.2018

Activity Based Working- to nie biuro jest ważne

Activity Based Working- czy chodzi tylko do wyposażenie biura?

 

Activity Based Working czy po polsku określane niezbyt szczęśliwym skrótem ABW, to nie tylko moda, ale i konieczność w coraz większym spektrum organizacji.  

czytaj więcej

Proaktywna komunikacja cz. II  4 płaszczyzny komunikacji

11.05.2018

Proaktywna komunikacja cz. II 4 płaszczyzny komunikacji

Komunikacja to nie tylko wymiana informacji, to przede wszystkim określenie poziomu relacji, bliskości i więzi.

Niemiecki profesor Friedman Schulz von Thun – psycholog, ekspert w dziedzinie komunikacji interpersonalnej zaprezentował po raz pierwszy w 1977 roku czteropoziomowy model komunikacji, nazywając go kwadratem wypowiedzi.

czytaj więcej

Proaktywna komunikacja cz. I Bariery

26.04.2018

Proaktywna komunikacja cz. I Bariery

Efektywność naszego porozumiewania się z innymi osobami w ogromnym stopniu zależy od świadomości czynników, które wpływają na komunikację między ludźmi i wykorzystania tej wiedzy w praktyce. Podstawową sprawą, o której musimy pamiętać jest to, że każdy widzi i rozumie otaczający go świat w sobie tylko właściwy sposób. Wpływa na to wiele czynników: fizjologia naszych zmysłów, różne doświadczenia życiowe, a nawet budowa anatomiczna.

czytaj więcej

Jak nieefektywny dział HR generuje MUDĘ i traci cenną energię?

18.04.2018

Jak nieefektywny dział HR generuje MUDĘ i traci cenną energię?


O zapobieganiu marnotrawstwu powodowanemu przez procesy HR.

Myśląc o marnotrawstwie w organizacjach najczęściej przychodzą nam do głowy straty materiałów i nieefektywna logistyka. Działy HR zajmują się tematami pracowniczymi i bardzo rzadko zastanawiamy się, czy i w jaki sposób to właśnie ten dział może przyczyniać się do zwiększenia marnotrawstwa w naszej firmie. Niestety, gdy w organizacjach panuje polityka MY kontra ONI i rządzą silosy to najczęściej zdrowy rozsądek i realizowanie misji firmy ustępuje miejsca udowadnianiu swojej niezbędności i zajętości.

czytaj więcej

Młodość na kredyt

11.04.2018

Młodość na kredyt

Z najnowszych danych BIG InfoMonitor i BIK wynika, że już ponad 150 tys. młodych ludzi ma problem ze spłacaniem swoich zobowiązań, a średnie przeterminowane zadłużenie osób w wieku 18-24 lat wynosi 5 642 zł, przy czym prawie połowa z młodych niesolidnych dłużników ma zadłużenie pomiędzy 1-4 tys. zł.  

Z czego to wynika?

czytaj więcej

Część 2. Empatia, czyli co?

10.04.2018

Część 2. Empatia, czyli co?

Empatia ujmowana jako kompetencja osobowa jest czymś bardziej złożonym niż empatia, która przejawia się w zdolności do zrozumienia stanów emocjonalnych innych ludzi poprzez ich naśladowanie, rezonans afektywny czy uleganie „zaraźliwej” nastrojowości emocyjnej.

 

Jakie zachowania z nią korelują, a które wręcz przeciwnie?

czytaj więcej

Część 1. Inteligencja emocjonalna, czyli co?

04.04.2018

Część 1. Inteligencja emocjonalna, czyli co?

Czy wiesz, że... ?

W sytuacjach, w których osoby o wysokim ilorazie inteligencji zawodzą, a osoby o gorszych wynikach testu na inteligencję radzą sobie nadspodziewanie dobrze, decyduje zwykle wyższy poziom inteligencji emocjonalnej.

W praktyce wygląda to tak, że nasze emocje decydują  o tym, jaki pożytek zrobimy ze swojego intelektu.  Dlatego ważniejszym czynnikiem w osiąganiu sukcesu jest inteligencja  emocjonalna,  a nie iloraz inteligencji.

Czytaj więcej

Storytelling w biznesie

16.01.2018

Storytelling w biznesie

Po intensywnej pracy warsztatowej z zespołem niezwykle kreatywnych sprzedawców wspólnie podsumowaliśmy najważniejsze kwestie, absolutne must have, gdy zabieramy się za wykorzystywanie storytellingu w biznesie! 

 

czytaj więcej

Prezent świąteczny i inwestycja w jednym?

22.11.2017

Prezent świąteczny i inwestycja w jednym?

To możliwe! 

Benefit pracowniczy dla pracowników działu HR, który się zwróci...

Dyrektorze HR kiedy Twój zespół miał szansę skupić się na sobie a nie potrzebach rozwojowych innych? Dawno? Nigdy?

czytaj więcej

9 błędów Menedżera

26.09.2017

9 błędów Menedżera

20/80 Znacie?    Jeśli znajdziesz kluczową przyczynę, uda Ci się wyeliminować 80% skutków

Nie pozwalam na siebie wpływać.     (Nie)Deleguję.     Cele? No mam...

Popełniasz te błędy?   Nie wiesz? Przeczytaj i sprawdź!

 

czytaj więcej

Ach ten turkus... cd.

15.09.2017

Ach ten turkus... cd.

Czy w każdej organizacji możliwe jest wdrożenie turkusu? Tak, jeśli organizacja jest do tego gotowa. Czy każdą organizację da się przygotować? Tak, ale czasem zupełnie się to nie opłaca…

Czytaj więcej

Turkusowe firmy

01.09.2017

Turkusowe firmy

Czym jest „turkusowa organizacja”? Co ją charakteryzuje? Czy w każdej organizacji możliwe jest wdrożenie turkusu? Jakie warunki musi spełniać firma, która chce zmierzać w stronę turkusu?

 

Na te i inne pytania odpowiem w kolejnych częściach artykułu pt. „Turkusowe firmy”.

Czytaj więcej

Typowe wzorce myślenia, odczuwania i reagowania

25.08.2017

Typowe wzorce myślenia, odczuwania i reagowania

Jedni z nas mają dominujący system operacyjny Ofiary inni Obrońcy, Dogadzacza lub Mistrza, który we wszystkim jest najlepszy. Są też wieczni Optymiści i wieczni Pesymiści. Zdarzają się wśród nas systemy operacyjne Dowcipnisia lub Plotkarza. 

 

Tych wzorców jest znacznie więcej i założę się, że prawie wszystkie z łatwością znajdziesz w swoim otoczeniu.

Czytaj więcej

ANALIZA TRANSAKCYJNA W BIZNESIE

26.07.2017

ANALIZA TRANSAKCYJNA W BIZNESIE

Nie znam nikogo, kto nie chciałby mieć prawdziwej satysfakcji z pracy, a jednocześnie wielu z nas nie wyobraża sobie, że mogłoby sobie wesoło podśpiewywać z rana „Hej ho, hej ho, do pracy by się szło!”. Nie spotkałam jeszcze organizacji, w której nie było problemu z zaangażowaniem jakiejś grupy pracowników. 

czytaj więcej

MYŚLENIE SYSTEMOWE ORGANIZACYJNYM ŚWIĘTYM GRAALEM. CZ. 3

06.07.2017

MYŚLENIE SYSTEMOWE ORGANIZACYJNYM ŚWIĘTYM GRAALEM. CZ. 3

Jak wdrażać MYŚLENIE SYSTEMOWE na każdym szczeblu organizacji w sposób skuteczny i trwały?

 

Aby sprawić, żeby pracownicy zaczęli myśleć systemowo, musimy zmienić ich sposoby wizualizowania i odwzorowywania struktury sytuacji, na które mają wywierać wpływ oraz które próbują zrozumieć.

 

czytaj więcej

MYŚLENIE SYSTEMOWE  - co oznacza w praktyce?

08.03.2017

MYŚLENIE SYSTEMOWE - co oznacza w praktyce?

MYŚLENIE SYSTEMOWE – fanaberia czy konieczność?

 

Zarówno usługi jak i przemysł stają przed wyzwaniami oferowania coraz szerszej gamy produktów, w coraz krótszym czasie i jednocześnie maksymalnie dostosowanych do potrzeb klienta. Produktem końcowym jest coraz częściej wyrób w połączeniu z usługą, co jeszcze bardziej wzmaga konieczność zajęcia się całymi procesami biznesowymi.

Czytaj więcej

Myślenie systemowe organizacyjnym Świętym Graalem

01.02.2017

Myślenie systemowe organizacyjnym Świętym Graalem

Czym jest myślenie systemowe? Co oznacza?  Czy myślenie systemowe to fanaberia czy konieczność? Jak wdrażać  myślenie systemowe na każdym szczeblu organizacji w sposób skuteczny i trwały?

Na te i inne pytania odpowiemy w kolejnych częściach artykułu pt. „Myślenie systemowe organizacyjnym Świętym Graalem”.

czytaj więcej

Zaangażowanie prawdziwe a nie pompowane

20.12.2016

Zaangażowanie prawdziwe a nie pompowane

Chcemy dzielić się z Państwem naszą wiedzą, doświadczeniem, obserwacjami i przemyśleniami - nie tylko w trakcie warsztatów, ale także tu - na blogu. Zachęcamy do śledzenia wpisów, komentowania - a także sugerowania tematów jakie najbardziej Państwa  interesują!

Pierwszy ważny dla nas i naszych klientów temat: Zaangażowanie prawdziwe a nie  pompowane.

 

czytaj więcej

Skontaktuj się z nami